חדשות



ב
רוכים הבאים לאתר של
ד"ר רז פרי
המרכז לטיפולי חניכיים ושתלים בירושלים

האתר מתעדכן ומציע
מידע רב בנושא מחלות חניכיים וטיפול
מידע רב בנושא שתלים

.

בכל שאלה, ניתן ליצור קשר בדף יצירת קשר.

 

צור קשר

סוגי מחלות חניכיים

 דלקת חניכיים ( Gingivitis)

ג'ינגיביטיס היא דלקת של רקמת החניכיים הנגרמת כתוצאה מחיידקים ,פלאק,ואינה מערבת את העצם ומערכת התאחיזה של השן. דלקת הנגרמת כתוצאה מזיהום חיידקים הנקרא פלאק, שהיה צמוד לרקמת החניכיים. החניכיים מגיבים למזהמים כמו בכל דלקת- בצקתיות, אודם, דימום במגע קל, רגישות ובשינויים במתאר החניכיים. אותם חיידקים עלולים גם לגרום לריח פה לא נעים. בטיפול מתאים זהו מצב הפיך.

 מחלת חניכיים Periodontitis

 

הינה מחלה כרונית  מתפתחת ממצב של חניכיים דלקתיות לאורך זמן (כרוני). מחלה זו פוגעת ברקמות התומכות של השן, וללא טיפול, יכולה להוביל לנשירת השן או השיניים המעורבות. בדרך כלל התהליך הזה מתרחש ללא כאבים ובשלב מתקדם השיניים נעשות  ניידות. מחלת חניכיים היא אחת מהמחלות הנפוצות ביותר בעולם, למעשה היא הסיבה הראשונה לאובדן שיניים אצל מבוגרים ויחד עם זאת, היא מחלה הניתנת למניעה ולטיפול. (קיימת גם סביב שתלים)

מחלת חניכיים אגרסיבית(Aggressive periodontitis)

הינה סוג של מחלת חניכיים המתאפיינת בהרס מהיר של רקמות השן התומכות באופן מקומי או מפושט. מופיעה באנשים בריאים ולרוב בצעירים.  הוכח קיום קשר גנטי משפחתי במחלת חניכיים אגרסיבית. באבחון מחלה אגרסיבית באחד מבני המשפחה מומלץ לזמן את יתר בני המשפחה לבדיקה.

 

מהי נסיגת חניכיים ? (Gingival Recession)

לעיתים עקב סיבות שונות (מחלת חניכיים, צחצוח אגרסיבי,אנטומיה וסיבות נוספות) צוואר שורש השן נחשף ונוצרת בעיה אסטטית המלווה לעיתים ברגישות השיניים לקור או חום. מצבים אלו ניתנים בדרך כלל לטיפול באמצעות כירורגיה פלסטית לחניכיים והתוצאות בדרך כלל מצוינות ויציבות לאורך זמן.

 

מחלות חניכיים הקשורות למצב בריאות כללי לקוי

 מחלת חניכיים יכולה להיות תסמין של מחלה או מצב הפוגע גם בשאר הגוף. מחלות כגון : כשלים במערכת החיסון, תרופות להחלשת מערכת החיסון,חוסר איזון הורמונלי, סוכרת יכולים לתת ביטוי ברקמת החניכיים. אפילו נוכחות מועטה של חיידקים עשויה להתבטא בהרס מתקדם ובתגובה דלקתית סוערת.

דילוג לתוכן